Handla säkert med KLARNA på elfcosmetics.se
Gratis frakt på beställningar över 349 SEK
Frakt från 60 SEK
Snabb leverans 2-5 veckodagar
0
0

FAQ

Här hittar du de vanligaste frågorna. Om du inte kan hitta svaret här, då är man ju mer än välkommen att kontakta oss.

 

 

Beställning och betalning

Här hittar du de vanligaste frågorna som kan uppstå när man beställer en produkt i webbutiken.

Du hittar även svar på allt som rör betalning och betalningsalternativ i webbutiken.

  • Vilka betalningsalternativ har jag?

    Du kan betala med flesta betalkorten, t.ex. Dankort, Visa, MasterCard, American Express.

  • Hur kan jag kolla min orderstatus?

    Logga in på ditt användarkonto för att se om din order har skickats. Här kan du också se ditt spårningsnummer när ordern har skickats,. Det kan du använda för att spåra paketet. Du får en bekräftelse via e-post så snart paketet har skickats från vårt lager. Här hittar du dessutom också ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra paketet.

  • Hur söker jag efter en särskild e.l.f.-produkt?

    Högst upp på webbplatsen finns sökfunktionen. Här kan du skriva in produkten du letar efter. Eller så kan du bläddra bland våra produktkategorier genom att välja exakt den produkttyp du letar efter.

    Du kan också använda vår sorteringsfunktion för att ordna resultaten efter pris och popularitet. Det gör det enklare att rangordna produkterna du önskar och välja den produkt du vill köpa.

  • Var kan jag få information om erbjudanden från e.l.f. Cosmetics?

    Om du vill hålla dig uppdaterad om nyheter, erbjudanden och mycket annat från oss, så är vårt nyhetsbrev en bra start. Du anmäler dig längst ned på startsidan.

  • Hur lång är leveranstiden?

    Från dess att du får en bekräftelse via e-post och paketet skickas från vårt lager tar det vanligtvis 2–5 vardagar innan du får ditt paket.

  • Kan jag använda expressleverans?

    Ja – via GLS har du möjlighet att beställa expressleverans för ditt paket. Information om priser och villkor finns under expressleverans när du väljer leveransmetod.
    Om du väljer expressleverans kan du få ditt paket levererat inom 1-2 dagar.

 

Leverans och retur

Har du frågor om leveransen av de produkter du har beställt eller vill du veta mer om leveransalternativen?

Har du ångrat ett köp, saknar något i din beställning eller har fått en produkt skadats under frakten?

Då hittar du nog svaren nedan, annars hjälper vi dig såklart.

  • Var är mitt paket?

    När du får ett e-postmeddelandet med bekräftelsen på att vi har skickat paketet, får du samtidigt en länk till Track & Trace. Här kan du spåra ditt paket och se hur långt det har kommit.

  • Hur ser returpolicyn ut?

    Du kan läsa allt om returer här.

    Kom ihåg att när du skickar ett paket i retur ska du skriva ut och fylla vårt returformulär. Du kan hämta det här

  • Står jag för returkostnaderna för paketet?

    Ja, det är du själv som står för kostnaderna för en retur.

    Om det handlar om en reklamation så återbetalar vi rimliga returkostnader under förutsättning att reklamationen är godkänd. Om du får en skadad produkt ska du kontakta oss via e-post eller telefon – läs mer här

  • Hur får jag fri frakt?

    Du får fri frakt om du köper e.l.f.-produkter för mer än SEK 369.

  • När kan jag inte skicka tillbaka en produkt?

    Om du bryter förseglingen på varor som av hälsoskyddsrelaterade eller hygienmässiga skäl inte kan returneras. Läs våra köpvillkor – klicka här

  • Hur kan jag ändra eller avbryta en order?

    Om du har angett fel leveransadress eller om du vill göra andra ändringar ska du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt på info@elfcosmetics.dk  eller telefon +45 70 72 46 00

  • Vad gör jag om det saknas något i leveransen eller om en produkt är skadad?

    Kontakta oss på telefon +45 70 27 46 00 eller skicka ett e-postmeddelande till info@elfcosmetics.dk. Ange ditt ordernummer och vilken produkt som saknas. Saknade produkter som finns på lager skickas samma dag (före kl. 15), såvida inte en återbetalning har utfärdats till dig. Produkter som skadats under leveransen återbetalas helt. Se till att kontakta oss så snabbt som möjligt och senast inom 90 dagar, annars kan du inte få någon återbetalning.

  • Vad gör jag om jag har angett fel leveransadress?

    Kontakta vår kundtjänst på info@elfcosmetics.dk. Se till att du skriver rätt adress i e-postmeddelandet. Om ditt paket inte har skickats rättar vi till adressen. Vi kan dock inte hållas ansvariga om du har angett fel adress och paketet redan har skickats.

     

 

Produktinformation

Här hittar du svar på alla frågor om våra produkter och deras innehåll.

  • Är e.l.f.-produkterna allergivänliga? Var kan jag se produkternas innehåll?

    Under varje produkt finns en beskrivning av produkternas innehåll (på engelska). Om du fortfarande är osäker gällande innehåll och allergi kan du skicka ett e-postmeddelande till oss på info@elfcosmetics.dk så hjälper vi dig vidare.

    Eller se mer på –The European Commission database

  • Testas e.l.f.-produkterna på djur?

    NEJ! Hos e.l.f. Cosmetics testar vi inte våra produkter på djur och vi tar avstånd från sådan praxis.

    Våra produkter innehåller inga animaliska ingredienser. Bivax har ersatts med syntetisk bivax och lanolin har ersatts med bis-diglyceryl polyacyladipate-2.

    I USA stöder e.l.f. Cosmetics arbetet mot djurplågeri, bland annat genom HSUS , samt som partner till PETA i projektet ”Caring Consumer Project” i USA.

 

Mitt konto

Här hittar du svar på frågor om att skapa användare i webbutiken, handla utan användare och mycket mer.

  • Hur skapar jag ett konto?

    Du kan när som helst skapa en användare på elfcosmetics.se/opret-bruger.
    Vi har valt att inte tvinga dig att ha en användarprofil i vår webbutik. Däremot går det snabbare att handla om du har det eftersom du inte behöver skriva in alla leveransuppgifter m.m. varje gång. Det är helt upp till dig. Om du har fler frågor om att skapa ett användarkonto kan du skriva till oss på 
    info@elfcosmetics.dk

  • Kan jag handla utan att skapa ett konto?

    Ja, det kan du.

    Om du vill komma tillbaka och köpa fler e.l.f.-produkter så rekommenderar vi att du skapar en användare eftersom det då går lättare och snabbare att beställa och köpa produkter. Det är helt upp till dig.

  • Hur tar jag bort mitt konto?

    Om du önskar att ta bort din användare loggar du helt enkelt in på din profil. Du kan logga in här

    Längst ner på profilsidan kan du ta bort ditt konto om du vill. Men det hoppas vi självklart inte.

X
X

För vårt nyhetsbrev och bli den första till att höra om nya produkter och specialerbjudanden
+