Handla säkert med KLARNA på elfcosmetics.se
Gratis frakt på beställningar över 349 SEK
Frakt från 60 SEK
Snabb leverans 2-5 veckodagar
0
0

Leverans och Returer

Leverans

När du gör en beställning packas din order inom 48 timmar.
Detta gäller inte för varor som är angivna som beställningsvara med längre leveranstid.
Normal leveranstid till adresser i Sverige är 2–5 vardagar.

Vi erbjuder följande leveransformer:

  • Post Nord med utdelning
  • Post Nord med eget val av utlämningsställe
  • GLS Pakkeshop
  • GLS Privat leverans
  • GLS Företagsleverans

E.l.f. Cosmetics webbutik ansvarar för varorna tills du har mottagit dem. Vi levererar endast inom Sverige.

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

Du har 30 dagars returrätt när du handlar hos oss.

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du

har mottagit din vara

fysiskt tar emot den sista varan när det handlar om ett avtal om flera olika varor som har beställts i en order och som levereras separat

fysiskt tar emot det sista partiet eller den sista delen när det handlar om ett avtal om leverans av en vara som består av flera partier eller delar.

Inom 14 dagar efter att du har mottagit din order ska du meddela oss att du ångrar ditt köp. Du meddelar oss genom att skriva till info@elfcosmetics.dk. I meddelandet ska du tydligt klargöra för oss att du vill utnyttja ångerrätten. Du kan också välja att använda vår standardångerblankett och skicka den tillsammans med returen.

Du kan inte ångra ditt köp genom att helt enkelt inte ta emot varan utan att meddela oss om detta.

 

Returer

Du skickar din order i retur till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp (skriv ut och skicka med detta formulär). Du står själv för de direkta kostnaderna som uppstår i samband med returleveransen av varan.

När du returnerar en vara ansvarar du för att varan är ordentligt förpackad.

Du ansvarar för varan från den tidpunkt då varan levereras.

 

Varor som är undantagna ångerätten

Följande varutyper är undantagna ångerrätten:

  • varor som kan antas ha försämrats eller blivit gamla snabbt
  • förseglade varor som av hälsoskyddsrelaterade eller hygienmässiga skäl inte kan returneras eller vars försegling har brutits efter leveransen. Exempel är livsmedel, receptfria läkemedel, hälsokostprodukter, kosmetika, osv. Termen ”försegling” omfattar också särskilda förpackningar som skyddar varan och fungerar som säkerhet för att varan inte har öppnats.

Du förlorar din ångerrätt om

  • du bryter förseglingen på varor som av hälsoskyddsrelaterade eller hygienmässiga skäl inte kan returneras.

 

 

Varans skick när du returnerar den

Du ansvarar för eventuellt förlorat värde som uppstår till följd av att du hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att kunna fastslå varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord: du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har prövats på ett sätt som avviker från beskrivningen ovan betraktar vi den som använd, vilket betyder att du endast får tillbaka en del eller inte får tillbaka någonting av köpesumman om du ångrar köpet, beroende på varans kommersiella värde.

 

Återbetalning av köpesumman

 

Om du ångrar ditt köp får du givetvis tillbaka den summa som har du betalat till oss. I händelse av förlorat värde, vilket du ansvarar för, dras detta av från köpesumman. När du returnerar den köpta varan för att du har ångrat ditt köp står du själv för returkostnaderna.

Vi återbetalar summan utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det datum då vi mottagit meddelandet om ditt beslut att ångra köpet. Vi utför återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.

Vi kan hålla inne en återbetalning tills vi har mottagit returvaran, såvida du inte innan dess har tillhandahållit bevis på att du har returnerat varan.

Om du ångrar ditt köp skickar du varan till:

Returadressen är:

House of Brands A/S
ATT: e.l.f. Cosmetics
Avedøreholmen 78B
2650 Hvidovre, Danmark

 

Vad ska jag skicka tillbaka?

Du ska skicka med en kopia av orderbekräftelsen. Dessutom ska du fylla i vårt retur-/bytesformulär –ladda ned här – och skicka med det.

Obs! Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott.

 

En eller flera produkter har skadats under transporten – vad gör du?

  1. Skriv till oss på  info@elfcosmetics.dk
  2. Skriv ut och fyll i retur-/bytesformuläret

Det är samma dokument som du använder om du vill byta eller returnera en produkt.

Du kan ladda ned det här: retur-/bytesformulär

X
X

För vårt nyhetsbrev och bli den första till att höra om nya produkter och specialerbjudanden
+